Čím dál více podnikatelů chce být vidět na sociálních sítích. Chtěli byste používat Instagram správně k propagaci podnikání? Sepsali jsme pro vás tipy a triky. Tak pojďme na to!
1. Jaké jsou nejčastější důvody neúspěchu
Netušíte, co máte na sociálních sítích dělat a jen zkoušíte. Nemate žádný plán.
Nemáte trpělivost a myslíte si, že účet vyroste během několika týdnů či měsíců.
Snažíte se najít nějakou „zkratku“ a nakupujete si fake likes a fake followers.
Věnujete se tématu, ke kterému nemáte žádný vztah.
2. Kolik stojí úspěch
Na rozdíl od Facebooku, Instagram lze stále budovat bez toho, abyste museli za každou cenu dávat peníze do reklamy. Největší investicí bude ale váš čas, a to hodně času. Pokud to s Instagramem myslíte vážně, počítejte s tím, že neexistují žádné zkratky a vy ten čas budete muset aplikaci věnovat. Propagace příspěvků na Instagramu, i velmi nízký budget vám může pomoci v rychlejším rozvoji a v budování značky.
3. Úspěšný instagramový profil
Váš profil je vaše prvotní vizitka, kterou klient uvidí, a proto byste měli dávat velkou péči optimalizaci vašeho profilu. Co by měla vizitka obsahovat?
Jméno - vymyslete si chytlavé jméno, které si lidé dobře zapamatují a ideálně, když jméno spojíte s činností, kterou děláte.
Uživatelské jméno
Fotografii - jako profilovou fotografii zpravidla doporučuji používat logo, aby vaše profese (značka) byla spojená s vámi, a proto se musíte trochu zamyslet. Pokud chcete použít svoji fotografii doporučuji světlejší fotku focenou zblízka.
Bio - zde doporučuji využít každé písmenko, které Instagram povoluje. Cílem je vysvětlit, kdo jste, co děláte, proč by měli navštívit váš profil (začít vás sledovat).
Odkaz na webové stránky - můžete využít k tomu, abyste lidi navnadili na kliknutí na váš blog či web.
4. Jak tvořit obsah
Opravdu je důležité, abyste se drželi jednoho tématu. Pokud máte feed profilu sladěný do cestování, lidé u vás hledají inspiraci na cestování a nechtějí recept na koláč. Toto si dejte raději do stories, ale rozhodně to nepatří na profil. Profil by měl být jednotný, ale také designově sladěný.
5. O čem mám psát?
Snažte se předvídat, co by lidi mohlo zajímat, vytvářejte ankety ve stories a hlavně publikujte pokud máte co sdělit.
Inspiraci můžete hledat u konkurence, v diskuzních fórech, v dotazech od zákazníků, ve skupinách na FB.
6. Proč používat hastagy?
Instagram používá hastagy pro kategorizaci příspěvků. Proto, když dáte vyhledat #svatebniliceni vyjedou vám fotky uživatelů se svatebním líčením. Pokud ke své fotce dáte tento hashtag, uživatelé mohou vaši fotku pomocí něj dohledat. Pokud jste noví v užívání hashtagů, tak byste měli vědět, že nemůžou být tvořeny s tečkami (.), symboly (!?) nebo s mezerami. Naopak mohou obsahovat smajlíky.
Některé hashtagy jsou tak populární, že pod nimi najdete miliony fotografií, například pod #travel uživatelé zveřejnil už 467 757 079 příspěvků. Takový hashtag proto nemá cenu vůbec používat, protože tam tak rychle přibývají fotografie, že váš příspěvek zapadne.
Nemá ani smysl vymýšlet vlastní hashtagy typu #jduprokytku, pod kterým nenajdete jediný příspěvek. Lidé takový hashtag nepoužívají ani nesledují.
7. Sledujte ostatní
Abyste získali sledující, musíte sledovat ostatní. Najděte si účty, které mají 10 tisíc a více sledujících a jsou tematicky podobné vašemu účtu. Podívejte se, kdo jim naposledy dal follow. Z těchto lidí si vyberte lidi, které budete sledovat. Předtím, než dáte follow, podívejte se na profil, projděte si fotky na účtu, olajkujte je a případně okomentujte, pokud vás něco zaujme. Je to hodně práce, ale práce, která se vám vrátí.
8. Lajkování
Instagram je velmi chytrý nástroj, které rozpozná, pokud používáte roboty na lajkování. Nepoužívejte proto aplikace ani roboty. Raději si vyhraďte část dne na to, že projdete příspěvky těch, které sledujete a příspěvky pod relevantními příspěvky a olajkujete to, co vás zaujme.
9. Plánuj, tvoř a vyhodnocuj
Bez plánování to na Instagramu nepůjde. Pro plánování příspěvků existuje mnoho aplikací, které vám pomohou s vaším marketingovým plánem na Instagramu. Tvořte Instagram Reels v současné době videa s největším dosah a zájmem sledujících. Důležité pro váš Instagram je také vyhodnocování. Naučte se proto číst v číslech a získejte tak další know how pro ještě lepší úspěch za pár korun.
Pokud se bojíte založit si při svém podnikání sociální sítě nebo si s nimi nevíte rady, nebojte se obrátit na nás! Rády Vám pomůžeme a nasměrujeme tím správným směrem. :)
コメント